18/10/09

Το λάθος

Το λάθος είναι στη βάση,
στο ξεκίνημα.
Το λάθος είναι στη βάση.
Μη χτυπιέσαι, μη σπαταλάς τα κέφια σου,
δεν είν απεριόριστα.
Το λάθος είναι στη βάση.
Μην οργίζεσαι, μη βλαστημάς, μη χάνεσαι.
Η εκτόνωση φέρνει αδράνεια.
Το λάθος είναι στη βάση.

Δεν υπάρχει ευτυχία στον ανταγωνισμό,
στο ζωή μου ο θάνατος.
Μην σέ γελάνε, μην σέ κοροϊδεύουν, μην σέ φενακίζουν
μην σέ εξαπατούν.
Ζωή δεν είναι η αντιζωή,
τα αντιβιοτικά θάνατος είναι
για τα μικρόβια.

Μεγάλοι αυτοί, μικρός εσύ.
Αντιβιοτικά παίρνουν, πέθανες.

Αυτοί, εσύ, εμείς.
Οι από πάνω, οι από κάτω.
Οι από δώ, οι από κεί, οι απ' την άλλη όχθη.
Οι δικοί μας κι οι εχθροί.
Εμείς κι οι άλλοι.
Οι καλοί κι οι κακοί....
Θού φυλακήν τω στόματί μου.
Οι άσπροι, οι μαύροι.
«Τί να σού μολοήσω μαυρειδερούλα μου;»

Το capital
κι ο πειθήνιος χειριστής των μηχανών του,
των συσκευών του, των μεθόδων του!
Των επικοινωνιών του, του κέρδους του.
Αυτός είσαι.

Αγάπη...
πού ΄ναι η αγάπη να διώξει το φόβο,
που μαζεύτηκε απειλητικός στα κορφοβούνια;

{γράφτηκε το Σεπτέμβριο, ξαναδουλεύτηκε τον Οκτώβριο}

7 σχόλια:

Artanis είπε...

Η αγάπη δεν είναι το φάσρμακο για όλα, ούτε και καταλύτης εξελίξεων...Μόνον να σε ηρεμεί μπορεί και να σου δίνει υπομονή...

Μνήμων είπε...

Μεστό το ποίημά σου ...μαλλονάνθρωπε. Αν είναι και ποιητικά άρτιο, ας το κρίνει κάνας ποιητής, εγώ δεν είμαι...

Έχω όμως και για σένα Αρτανίς(;) κάτι:
Ίσως δεν είναι «φάρμακο για όλα» ούτε «καταλύτης εξελίξεων» (όλων πάλι, υποθέτω ότι εννοείς) η αγάπη.
Όμως για την ηρεμία και την υπομονή, που δέχεσαι ότι «παράγει», θα σέ παράπεμπα στις "Ιστορίες του κ. Κόϋνερ» του Μπρέχτ.
Απ' αυτές ίσως συμπεράνεις κι εσύ ότι το ...δίπολο ηρεμία-υπομονή είναι ΚΑΙ «φάρμακο για όλα» ΚΑΙ «καταλύτης εξελίξεων»!
Οπότε...

o ...μάλλoν άνθρωπoς είπε...

Ανάλογα για ποιά αγάπη μιλάμε, Artanis "μου".

Εγώ εννοώ την αγάπη που εννοεί ο ...κοντοχωριανός σου αυστραλός {γερμανικής καταγωγής νομίζω} Leunig, σκιτσογράφος-ποιητής, αλλά και φιλόσοφος κατ' εμέ:

LOVE AND FEAR
There are only two feelings. Love and fear.
There are only two languages. Love and fear.
There are only two activities. Love and fear.
There are only two motives, two procedures,
two frameworks, two results. Love and fear.
Love and fear.

Η αγάπη που διώχνει τον φόβο και φάρμακο είναι για πολλά {ίσως και όλα...} και καταλύτης εξελίξεων.

Διαφωνείς ακόμα;;;

o ...μάλλoν άνθρωπoς είπε...

@ Μνήμονα,
καλωσήρθες απ' το ...χωριό μου. Ευχαριστώ για το κομπλιμέντο.

Από τις ιστορίες του κ. Κόϋνερ έχω συγκρατήσει εκείνη με την βάρκα. Εκείνη που καταλήγει στο:
«Ώσπου κατάλαβε ότι βάρκα ήταν ο ίδιος. Κι άρχισε να κολυμπάει»...

...Ατακαδόρ είπε...

«Το ...λάθος που λαχτάριζες
ώσπου να ξεπεράσεις
τώρα να το ξεχάσεις,
διαβάτη αποσπερνέ.

Μιαν αυγηνή το κούρσεψαν
ανίδρωτα λαμόγια
με ψεύτικα τους λόγια
σε πείθουν κουτεντέ»

Ελπίζω να μην τρίζουν τα κόκκαλα του μακαρίτη Μαλακάση για την διαστρεβλωτική διασκευή μου...

akrat είπε...

καλημέρα
ωραίο πολύ ωραίο

Artanis είπε...

Χρόνια πολλά και καλές γιορτές Άνθρωπε...καλά να περάσεις...
(Λείπεις πολύ καιρό...)